Tacogratäng

Idag känns det helt okej. Jag kan ju tala om att det är pest och pina att bli av med sockerberoendet som man har haft. Idag känns det lite bättre. Jag kan även tala om att jag nästan aldrig känner mig hungrig. I mina ögon är det en positiv effekt av fettet man äter. Det håller en mätt mycket längre än när man äter kolhydrater som i själva verket ökar kroppens begär efter socker som höjer inslulinet. Kroppen vill bara ha mer och mer.

Som tur är så slipper jag det nu. Idag blev det tacogratäng till lunch/kvällsmat. Jo jag vet, jag borde äta oftare. Får bli bättre på det :-) Ger mig själv en läxa!

Gratängen är lätt att göra:
  • Köttfärs
  • creme fraiche
  • ost
  • tacogratäng kryddpåse
Sedan följer man bara anvisningarna på baksidan av påsen. Jag äter det med stekt svamp och paprika samt körsbärstomater till =) Mmmm megagott blir det!

Nu håller jag på att tvätta kläder! Ha en carbfri dag allihopa! =D

*Chubby*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0