Varm choklad

Vill tipsa lite om varm choklad =D Jag sitter nämligen och dricker det nu.

Det är inget märkvärdigt faktiskt:

  • Valio laktosfri mjölk
  • 86% choklad

Ja egentligen behövs det ju inte mer än det. Jag har valt att dricka den laktosfria mjölken för att den har mindre kolhydrater och smakar precis som vanlig mjölk (sedan har man ju inte lika mkt gaser med laktosfritt vilket inte plågar mig men är en positiv effekt). Det finns även 90% choklad att köpa i vissa affärer men jag har inte hittat det här än. Den med 86% har 20 kolhydrater i hela kakan som är 100 gr. Eftersom det är så hög kakaohalt så orkar man inte äta mer än någon ruta och man behöver ungefär en tredjedel av kakan till chokladmjölken så det blir ju väldigt lite carbs.

Så enkelt uttryckt: Värm mjölken på spisen och ta bort från plattan, tillsätt sedan bitar av chokladen och blanda hela tiden tills bitarna har smält =) Det blir en ganska bitter chokladmjölk men det är otroligt gott och dessutom kan man lägga i någon sukett också om man vill.

Den här chokladmjölken har hjälpt mig otroligt mycket med chokladsuget jag har nu när jag har min "period" så tack och lov för den haha ^^

*Chubby*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0