LCHF-bloggen

Hejsan allihopa!

Nu har jag startat den här bloggen om mitt viktminskningsprojekt. Så här ligger det till:
  • Jag äter i LCHF-stil, dvs. lite kolhydrater, mycket fett.
  • Jag dricker lightläsk! Ja, jag är medveten om riskerna och att det kan lura kroppen att den får i sig socker och allt det där, men jag tänker inte ge upp det (inte nu, senare kanske).
  • Jag har en lång historia av viktminskningsförsök: Atkins, nutrilettshakes, kaloriräkning, äta mindre - träna mer osv.
  • Jag är väldigt överviktig just nu. Jag är 173 cm lång och väger 101 kg.
  • Den här bloggen är ett medel för mig att hålla uppe motivationen och att dokumentera mina framgångar/motgångar.
Jag kommer försöka uppdatera så ofta jag hinner. Jag går på universitet och har således en hel del att plugga (samt alla andra sysslor som studentliv innebär ;)). Jag ska göra mitt bästa att lägga upp info om vad jag har ätit, lite tips på recept och sådant. Samt min viktminskning från vecka till vecka.

Jag kan även tillägga att jag inte börjar från scratch nu, jag har hållt på i en vecka redan. Bestämde mig för att starta bloggen först nu =)

So here we go! Håll tummarna fellow LCHF:are! =D (Och alla andra så klart ;))

*Chubby*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0